maandag 2 februari 2015

NYC individual green eyes smokin palette

Kruidvat had laatst een hele leuke actie bij het make-up merk nyc, namelijk 2 voor 5 euro. Ik nam dit palette mee en een mascara voor een winactie. (klik hier)
Ik was erg benieuwd naar dit palette. Ik vond dat de kleuren er erg mooi uitzagen en de primer en de illuminator vond ik er erg leuk uitzien. 
Kijk je mee? 


Iedereen kent het merk nyc wel. Het is te vergelijken met essence en catrice, lekker budget dus. Dit palette is gemaakt voor groene ogen. En als je naar de 'kleurencirkel' kijkt staat inderdaad paars tegenover groen. Dat zou dus moeten betekenen dat die goed bij elkaar passen. Ik heb groene ogen en ik vind paarse oogschaduw best wel mooi dus hey! we hebben een match :) 

Op de achterkant van het palette staat een 'gebruiksaanwijzing' of eigenlijk een voorbeeld hoe je dit palette kunt gebruiken. Eigenlijk gewoon het standaard oogschaduw dingetje. Een donkere kleur in de crease licht op het ooglid en een highlighter op het wenkbrauwbot. 
Ik kocht dit palette in de kleur 943 Smokey greens. 

Over de kleuren heen zit een soort plastic 'ding' hierop staat waar de de kleuren zou moeten gebruiken. Waar ik vooral benieuwd naar was waren de primer en de 'illuminator'. 
Nu wist ik niet zo goed wat nu de illuminator was. Eigenlijk weet ik het nog steeds niet helemaal want ik heb er nog nooit van gehoord. :) 

Ik zou eerlijk zeggen dat ik dit palette er heel goed uit vind zien. Het kussentjes patroon op de oogschaduws geeft net wat meer eigenheid. De kleuren vind ik er erg mooi uitzien, vooral de derde kleur. Laten we snel naar de swatches kijken, ik ben benieuwd!

Hier zie je de basis en de illuminator zoals nyc het noemt. 
Ik denk dat het een soort creamy highlighter is. Hij is vrij wit en er zitten subtiele glittertjes in. Dus als jij weet wat het is, let me know! 

Ik vind de kleuren eigenlijk best wel mooi. De pigmentatie is wel redelijk. Voor de swatch heb ik wel een basis gebruikt zodat de kleuren iets mooier uitkwamen. Vooral de 3e kleur vind ik echt prachtig! De hightlighter vind ik ook erg mooi. 

En dan nog een foto van de swatches. 

Ik ben erg tevreden over dit palette. Zelf denk ik dat dit palette best wel handig is voor op reis. Je hebt 4 mooie kleuren waar je veel kanten mee op kunt, en je hoeft geen aparte basis meer mee te nemen. 
Dit palette kost €4,99 wat ik een goede prijs vind voor de kwaliteit die je krijgt. 
NYC is te koop bij de meeste kruidvat filialen. 

Welke oogschaduw draag jij graag?

Liefs, 
Hester







Geen opmerkingen: