zondag 19 oktober 2014

Primark survival tips! -Marit-

Door gastblogger: Marit

Zoals iedereen wel weet is winkelen bij de Primark hartstikke leuk is maar ondertussen is het ook een hele klus. In deze gastblog vertel ik jou mijn tips voor als je naar de Primark gaat. 
Lees je mee?

Ga op vooronderzoek!

Ga voordat je naar de Primark gaat een beetje op ‘fashion-onderzoek’ uit hiermee bedoel ik: ga naar Primark.com en kijk wat ze in hun collectie aan kleren hebben of kijk in tijdschriften wat de trends zijn van het seizoen wanneer je gaat shoppen zo kom je op veel meer ideeën van kleding setjes!

Maak een boodschappenlijstje.
Dit klinkt misschien een beetje dom maar het is superhandig. Ik had maar 180 euro te besteden en dat is echt niet veel, door een lijstje te maken met wat je allemaal nodig hebt ga je kritischer kijken naar kleren en kan je toch gewoon leuke kleren kopen. Ik had ook nog een rekenmachine mee zodat ik alles makkelijk kon berekenen

Prijs & kwaliteit.
Sommige shirts bij de Primark zijn maar 8 euro maar is de kwaliteit dan wel goed? Kijk naar de kwaliteit van de kleren want sommige kleren zien er superleuk uit maar daar is de kwaliteit best slecht van en als je die dan koopt en ze gaan stuk is dat weggegooid geld. En ook al is een shirt 10 euro, als je er 5 koopt is dat meteen alweer 50 euro.


Tijdstip en dag.
Heb je een dag vrij van school? Gaan met die banaan! Het is dan waarschijnlijk rustig bij de Primark doordat bijn iedereen dan school heeft of moet werken waardoor het dan rustig is. Ga je in de vakantie of in het weekend? Let dan goed op de tijd dat je vertrekt. De slimste keuze is s’ochtends rond 11 uur, het is dan nog rustig en je hebt dan nog de meeste keuze uit kleren (i.v.b met de maat die uitverkocht is).

Pashokjes? Hell no!
De rij bij de pashokjes is al zo superlang maar dan kom je bij de pashokjes en dan mag je ook nog eens maar 8 kledingstukken meenemen L. Trek daarom simpele kleren zoals een basic zwart hempje en daaronder een legging of een rokje met een hempje, zo kan je gemakkelijk je kleren passen in de winkel zonder dat je hoeft te wachten op een pashokje.

Vergeet je maat niet!
Ik heb maat M bij kleren dat is dus maat 12/14 in de maten van de Primark, ik kijk dus alleen naar deze 2 maten bij de Primark en niet groter of kleiner. Kijk trouwens niet alleen naar de maat die op het hangertje staat maar ook naar de maat op het labeltje, de maat kan soms wel eens verkeerd zijn!


Dit waren de tips. Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad. Ik heb nu lekker vakantie jij ook? Zoniet succes op school!
QOTD: wat vind jij het leukst van de primark?
Love,
Marit

Geen opmerkingen: