zondag 8 juni 2014

How to make; Slush puppy!

Hoihoi, 
Het warme tropische weer is (eindelijk) in Nederland aangekomen. Het zal vast niet heel erg lang duren, maar laten we er nu maar gewoon heerlijk van genieten. 
Tijdens het warme weer is het belangrijk dat je veel vocht binnenkrijgt. Iedereen kent het drankje slush puppy wel. Die gekleurde overzoete drankjes. Deze kun je heel gemakkelijk zelf maken, en dat ga ik jullie nu laten zien. 
Laten we beginnen met de dingen die je nodig hebt:
- 2 Vorken
-vriezer
-water
-ranja in de smaak die jij lekker vind. 
-bekers en glazen. 

Ik gebruik aardbei ranja omdat dat mijn favoriet is. 

Goed, je vult de bekers met een flinke laag ranja. Het ligt er ook een beetje aan hoe zoet je je slush puppy wilt hebben. Ik houd wel van zoet dus ik heb er een flinke scheut door gegooid. 
Dan zet je de bekers in de vriezer. 

Om het uur moet je even bij je bekers gaan kijken en het ijs even doorroeren met een vork. 
Zo word het meer ijs achtig. 

Als je de bekers ongeveer een hele nacht in de vriezer hebt gehad zijn ze ongeveer klaar. 
Bij mij was er iets te veel ijs, en was het veel te hard. Ik heb het even in de zon laten staan, en toen goed doorgeroerd met een vork. 

Daarna heb ik het in een glas gedaan, zodat het er iets mooier uit zag. 
En nu heb je je eigen slush puppy gemaakt! Een heerlijk zoet zomer drankje. 
Persoonlijk houd ik hier echt heel erg van. 

Als je deze slush puppy zelf gemaakt hebt, stuur dan een foto via twitter of instagram naar mij, of met de hashtag #beautystuffwithhester 
Ik vind het erg leuk om te zien. 
Hele fijne zomer dagen!
Wat is jou favoriete zomer drankje? 
xx



Geen opmerkingen: