zondag 11 oktober 2015

12 uur zonder telefoon?!

ja, je leest het goed! 12 uur zonder telefoon. Misschien is dit wel de grootste nachtmerrie voor een aantal onder ons. Want ja, onze telefoon is toch wel onze bestie. Vandaag heb ik een experiment met mezelf gedaan, namelijk 12 uur zonder telefoon. 


Laten we zeggen, het is bijna toetsweek voor mij. Het start maandag al. Dat betekend dus dat ik dit weekend heel hard aan de bak moet. Daar kwam ook het idee vandaan, laat ik eens een dag zonder telefoon leven. Wat ga ik missen in die tijd? Ik was heel erg benieuwd hoe ik hier zelf mee om zou gaan. 

Toen ik vanochtend wakker werd, heb ik voor de laatste keer m'n telefoon gecheckt. Even instagram bij-liken, snapchats openen en m'n appjes beantwoorden. Maar dan om 9 uur heb ik hem echt aan de kant gegooid, met een timer op 12 uur. 

De eerste paar uur gingen eigenlijk prima, ik heb lekker veel kunnen doen voor school, want ja ik had geen afleiding. Rond een uur of 12 kwam ik tot de conclusie dat dit eigenlijk best wel lekker rustig was! Geen groepsappen met heel erg veel onzinnige spam enzo.  
Ook trok ik nog een andere conclusie: Whatsapp is best wel handig! Ook voor school. Ik moest namelijk even iets weten over de leerstof, maarja geen telefoon is géén telefoon. Hmm, hoe ging ik dit nu oplossen, het was best belangrijk om te weten. Gelukkig stond het op natschool en kon ik weer verder met leren. 

De hele middag verliep eigenlijk prima. Heel vaak had ik een automatische reflex dat ik mijn telefoon wilde grijpen, maar tja dat kon nou eenmaal niet. Wat ben ik eigenlijk verschrikkelijk gehecht aan dat ding, wauw.... 

Hoe dichter ik bij het moment kwam dat ik m'n bestie weer mocht gebruiken, hoe zenuwachtiger ik werd. Het klinkt misschien raar, maar ik vond het heel spannend om te zien of ik wat gemist had. Toen het uiteindelijk 9 uur 's avonds was, en de 12 uur voorbij waren, waren mijn telefoon en ik weer herenigd. En zo voelde het ook echt. 

Heb ik nou echt hele belangrijke dingen gemist in die 12 uur? 
Hmm, naast 120 whatsapp berichten, 3 mails en 15 snapchats, eigenlijk niet. 
Of ik dit vaker ga doen? Nou nee, haha voor een keertje was het leuk om te proberen, maar niet weer. Of in ieder geval, niet weer zo lang. 

Zou jij 12 uur zonder je telefoon volhouden? 

loveyou guys, 

Hester 



Geen opmerkingen: